علائم عفونت تاتو و درمان ان

علائم عفونت تاتو و درمان ان

علائم عفونت تاتو و درمان ان

 

انجام تاتو توسط فرد یا مرکزی که ابزارش را به درستی تمیز نمی کند یا تنها دستورالعمل هایی را برای تمیز نگه داشتن تاتو جدید تان به شما می دهد، می تواند منجر به بروز مشکلات پوستی، عفونت ها یا دیگر مشکلات بهداشتی شود.

روش شناسایی عفونت تاتو

معمول ترین علائم عفونت تاتو خارش یا قرمزی و تورم پوست اطراف محل تاتو است. در بعضی موارد ممکن است پوست تان فقط به خاطر سوزن ها تحریک شده باشد، مخصوصا اگر پوست حساسی دارید. اگر پوست حساسی دارید باید علائم تان بعد از چند روز از بین برود. اما اگر این علائم به مدت یک هفته یا بیشتر ادامه داشت به پزشک یا تاتو کارتان مراجعه کنید. اگر یک یا چند موارد زیر را تجربه می کنید به پزشک مراجعه کنید:

  • تب
  • احساس نوسانی گرما و سرما
  • لرز غیرعادی
  • ورم ناحیه تاتو شده
  • خروج چرک از قسمت تاتو شده
  • جراحات قرمز در اطراف قسمت تاتو شده
  • قسمت های سفت و تورم بافت ناحیه تاتو شده

نحوه درمان عفونت تاتو

معمولا تاول های کوچک و خارش ها را می توان در خانه با پماد ضد باکتری، نظافت صحیح و استراحت کنترل کرد. اما اگر با عفونت مواجه شدید درمان به علت ان بستگی دارد. ممکن است پزشک تان نمونه ای از بافت را بردارد تا ببیند چه باکتری و ویروسی باعث بروز عفونت شده است. در اکثر موارد پزشک تان می تواند برای کمک به قطع عفونت آنتی بیوتیک تجویز کند. در موارد عفونت شدید شاید درمان با آنتی بیوتیک برای هفته ها یا ماها طول بکشد. 

اگر احساس تب کردید و یا ترشحات یا زخم های غیر عادی در اطراف ناحیه تاتو زده مواجه شدید به پزشک مراجعه کنید . این موارد علائم معمول عفونت هستند. موارد دیگری که باید قبل از انجام تاتو به آن توجه کنید شامل:

آیا سالن مجوز بهداشتی دارد؟ سالن های مجاز چون توسط بازرسان بهداشت مورد بررسی قرار می گیرند باید شرایط ایمنی و بهداشتی را رعایت کنند.

- آیا سالن معتبر است؟ قبل از تصمیم گرفتن برای انجام تاتو دیدن چند سالن کار خوبی است، بررسی آنها به صورت آنلاین و یا پرسیدن از کسانی که قبلا به آنجا رفته‌اند، روش خوبی است که بدانید وضعیت آن سالن زیبایی یا مرکز تاتو چگونه است.

- آیا تاتو کار به دنبال روش های ایمنی است؟ تاتو کارتان باید هر زمان برای شروع کار تاتو از سوزن جدید، استریل شده استفاده کند. باید در تمام مدت انجام کار دستکش داشته باشند. اگر تاتو کار دستورالعمل هایی برای نحوه مراقبت از تاتو به شما داد، به دقت انها را انجام بدهید. اگر دستورالعمل را به شما ارائه ندادند با آنها تماس بگیرید. آنها باید بتوانند اطلاعات مراقبت پس از انجام تاتو را به شما ارائه دهند.

در سالن تاتو صالحان ، تمامی موارد بالا رعایت شده و مشتری با خیالی آسوده می تواند تاتوی خود را در بهترین شرایط بهداشتی و زیر نظر مجرب ترین اساتید انجام دهد .

 به طور کل باید این مراقبتهای زیر را انجام دهید تا مطمئن شوید که آن ناحیه بطور مناسبی بهبود یافته است:

  • سه یا 5 ساعت بعد از انجام تاتو بانداژ را بردارید.
  • دست های تان را با صابون ضد باکتری و آب بشویید.
  • از یک حوله تمیز و خشک یا حوله کاغذی برای خشک کردن نواحی استفاده کنید (برای خشک کردن آن و برداشتن خون، سرم یا رنگ های اضافی).
  • اجازه دهید ناحیه چند دقیقه با جریان هوا خشک شود. برای خشک شدن ناحیه آن را با کشیدن خشک نکنید. این کار باعث صدمه به پوست می شود.
  • یک پماد (نه لوسیون) همچون وازلین را روی آن ناحیه بزنید. پماد اضافی را بردارید.

این مراحل را تا 4 بار در روز نهایتا به مدت یک هفته تکرار کنید .