مراقبت های بعد از میکرو بلیدینگ

مراقبت های بعد از میکرو بلیدینگ

مراقبت های بعد از میکرو بلیدینگ

مراقبت های بعد از میکروبلیدینگ مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها است که باید بعد از اجرای این فرایند، در نظر بگیرید. این مراقبت‌ها باعث می‌شود که نتیجه نهایی کار، مطلوب باشد و از مشکلاتی مثل عفونت و… جلوگیری شود.

مراقبت‌ های بعد از میکروبلیدینگ تقریبا شبیه به مراقبت‌های بعد از تاتو است ولی حساس‌تر است.

حدود دو ساعت بعد از اینکه فرایند میکروبلیدینگ به اتمام رسید، باید گوش پاک‌کن تمیزی را در آب استریل فرو ببرید و با گوش پاک کن مرطوب، هر نوع رنگ اضافه را از روی ابرو بردارید.حدودا ۷ تا ۱۴ روز طول می‌کشد تا پوست، مراحل ترمیم را طی کند و پیگمنت‌ها کم رنگ تر شوند تا رنگ‌شان طبیعی‌تر شود.

فیبروز ابرو چیست؟

برای مدت ده روز باید ناحیه میکروبلیدینگ شده را از رطوبت دور نگه دارید. یعنی حتی موقع حمام کردن هم باید ابروهای‌تان را از رسیدن رطوبت حفظ کنید.

برای مدت ۱۰ روز مراقب باشید که رطوبت به ابرو نرسد. هر چقدر که ابروها خشک‌تر باشند، جزییات آن بیشتر حفظ می‌شود، رنگ بهتری خواهد داشت و خطوط کشیده شده، طبیعی‌تر و ظریف‌تر به نظر می‌رسند.

در فاصله ۲ تا ۳ ساعت بعد از میکروبلیدینگ، پماد روی ابرو را با آب تمیز و استریل و گاز یا گوش پاک کن بردارید. این تنها رطوبتی است که در ده روز بعد از میکروبلیدینگ، باید به ابروها برسد.

تا جایی که ممکن است باید از حمام‌های پر از بخار فاصله بگیرید و موقع شستن موها، باید مراقب باشید که رطوبت به ابروها نرسد. همیشه حوله یا دستمال خشک در نزدیکی خود داشته باشید تا اگر به طور اتفاقی ابروهایتان مرطوب شد، سریعا آن را خشک کنید. تا جایی که می‌توانید مدت زمان حمام کردن را کوتاه کنید چون بخار هم مثل رطوبت می‌تواند برای ابروهایتان مضر باشد.

به جای شستن صورت از یک حوله مرطوب یا دستمال مرطوب برای تمیز کردن اطراف ابرو و صورت استفاده کنید تا ابروها به هیچ عنوان مرطوب نشوند.

به مدت حداقل ۱۰ روز از هیچ ماده آرایشی استفاده نکنید. اگر پوست شما در اطراف ابرو دچار کشیدگی و خشکی شده است، در روز هفتم می‌توانید از مقدار کمی روغن نارگیل یا مرطوب‌کننده‌های بدون عطر و اسانس استفاده کنید. فقط یک بار در روز از مرطوب‌کننده استفاده کنید و اگر ضروری است، فقط مقدار کمی از مرطوب‌کننده را روی پوست بگذارید.

برای مدت ۱۰ روز بعد از میکروبلیدینگ، از ورزش سنگین اجتناب کنید و عرق نکنید.

مراقبت های پس از میکروبلیدینگ

غیر از ورزش سنگین و عرق کردن، باید از شنا کردن در استخر و سونا هم اجتناب کنید.

بعد از ۱۰ روز می‌توانید پوست خود را مثل همیشه بشویید. برای شستن صورت از شوینده‌های ملایم استفاده کنید.

فقط از پمادها و کرم‌هایی که تکنیسین میکروبلیدینگ به شما توصیه می‌کند، استفاده کنید.

اگر در اطراف ابروهایتان پوست‌تان خشک شده است یا پوسته پوسته می‌شود، هرگز به آن دست نزنید، پوست را خراش ندهید و پوسته‌ها را نکنید. این پوسته‌ها خودشان به طور طبیعی می‌افتند. کندن آنها ممکن است باعث ایجاد لک یا خارج شدن پیگمنت شود.

وکس کردن، بندانداختن یا برداشتن موها با موچین در فاصله چند روز بعد از میکروبلیدینگ ممنوع است.

استفاده از مواد آرایشی باعث تداخل در فرایند ترمیم پوست می‌شود و روی رنگ نهایی کار تاثیر می‌گذارد. حداقل برای مدت ده روز از هیچ ماده آرایشی استفاده نکنید. همچنین استفاده از وازلین یا هر محصول تولید شده از پترولیوم را کنار بگذارید.

همچنین ناحیه میکروبلیدینگ شده تا یک ماه نباید رنگ کنید.

 فرق ریمو و کامو در تاتو چیست؟